onsdag 8. februar 2017

LO. Snøhule med led lys

Hei. I dag har jeg laget en LO, med Led lys. Når jeg så de herlige lysa, visste jeg med en gang at dette må jeg prøve på en LO eller PL. Som tenkt så gjort.
LO'en er fra en vinter med nok snø til å lage snøhule, og da ble det tatt noen bilder :-) 


Har brukt ark fra kort og godt
Digger de. White sand tar til seg den fargen som papiret er.

Drysset over litt embossing pulver i blått og deep embossing pulver i hvit. 
Varmet opp fra undersiden.


Snø fnuggene har fått samme omgang med embossing pulver som bakgrunnen. 
Her embosset jeg arket før jeg stanset ut snø fnuggene.

Led lysa som er i startpakken er alle hvite, men du kan også få kjøpt ledlys i flere farger. 


Led lyset lyser når jeg trykker sammen øverste høyre hjørne. Det er der batteriet sitter. 
Teipen har jeg gjemt på baksiden av Lo'en.

Og sånn lyser den i mørke.


I start pakken følger det med litt kobbertråd, ett batteri, og 3 hvite lys. 
I tillegg må du ha en saks. En pinsett kan også være greit og ha tilgjengelig



Det må være en slags bryter på prosjektet, sånn at du kan styre selv når tid den skal lyse. 
På denne Lo'en har jeg brukt en papirbit med batteriet som bryter.


 Pass på at pluss på batteriet og pluss på lyset er på samme tråden.


Siden dette er en Lo som skal inn i en plastlomme, ville jeg ha bryteren oppe i hjørne.
Jeg ønsket ikke at kobbertråden skulle være synlig, så jeg har gjemt den på baksiden av Lo'en. 
Dette gjør jeg med å lage to snitt i arket som jeg trer kobbertråden igjennom. 
På baksiden må tråden vendes, da det bare er lim på ene siden. 
Dette er ikke noe problem, med litt forsiktighet. Hvis tråden sliter må vi begynne på nytt.


På ett kort eller andre prosjekter, kan det være mulig og gjemme tråden under pynt eller annet. 
Da slipper vi og gjemme den på baksiden som jeg har gjort.


Det var litt om Led lys og en litt annen måte og bruke de på. 
Jeg holder på med en video om hvordan man bruker ledlys, 
men grunnet tekniske problemer ble den ikke ferdig til i dag. 
Men den kommer, så bare følg med.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar