fredag 2. september 2016

To ulike julekort med samme dies

Heisann!!

I dag har jeg trådd ut i ukjent farvann....Jeg har prøvd meg på et clean and simple kort. Dette er noe som jeg vanligvis aldri mester fordi jeg vil ha mye pynt og stæsj på...og syns allid at det er noe som mangler.

Jeg har fått i hus den nydelige dies fra Joy Crafts - Holly Leaves Oval #576. Den var så flott, og kunne godt få fullt fokus på et kort ja.





Jeg har brukt hvit kartong fra Kaisercraft sammen med Bazzil foil sølv. Stempelteksten er fra en stempelplate fra Kort og Godt.

Her er bilde av dies:


Men jeg kunne ikke bare lage et clean and simple kort...jeg måtte jo se hvordan dies ble i et  lag på lag kort også. Den gjorde seg godt der også, men jeg foretrekker det enkle tror jeg.


Her har jeg brukt noen julepapirer som jeg hadde liggende. Mulig de er fra Pion Design. Motivet er fra et utklippsark fra Kort og Godt (mener jeg på).

Her har jeg rufset og svertet alle kantene, og bygget kortet lag på lag med 3D puter. Jeg har stanset ut alle delene av dies'en (den består av 3 deler - den ovale , en avlang og blad) Bladene har jeg svertet og brukt sammen med blomstene, den avlange dies'en har jeg brukt over den ovale nede i venstre hjørne.


Bladene var superfine å bruke sammen med blomstene og de røde bærene. Fint når en dies har flere bruksmuligheter.



Jeg har pyntet med blomster, litt blonde , røde halvperler fra Papirdesign og til slutt litt frostet  stickles her og der.

Ønsker deg en fin helg!!

Klem fra Marie.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar