mandag 2. mai 2016

Vintage bryllupsbil

Heisann :)

Nå er det litt over ett halvt år siden jeg ble gift. En stor del av planleggingen ligger jo i transport av brudeparet fra kirke til fotografering og videre til festen. Jeg vil gjerne vise dere en bryllupsbil som jeg har laget, som oppi mitt "blingete" hodet hadde passet perfekt som transport :p Er ganske sikker på at min mann hadde hatt litt aversjoner for å sette seg inn i denne bilen, så vi gikk for en noe enklere utgave av transport *Tjihi* ;)


Bilen er bygget opp av kartong som så er kledd med hvit Bazzill. "Blikkboksene" som er bak bilen er rullet sammen av kartong som jeg har sprayet med sølvspray. "lokkene" har jeg stanset ut med 1/2 inch punch fra Ek success. Gulvet i bilen, samt bakdelen og skjermene er kledd med sølv glitterpapir - american crafts



"Grillen" på bilen er kledd først med svart Bazzill og deretter har jeg skjært ut små felt i Bazzill silver foil. har også brukt foil på lyktene og rundt frontruta. Har pyntet med blomster fra Storyteller.



Tyllen som vises på bildet skal illustrere sløret til bruden. Skiltet med påskriften "Just Married" er fra Tim Holtz som jeg har sprayet med sølvspray.


Til å lage eksosrøret har jeg sprayet ett papirsugerør med sølvspray og deretter festet fast 2 stk metallpynt fra Prima marketing.


Hjulene har jeg laget i kartong og brukt dies fra Joy! - metal gears. Jeg har brukt 3D puter for å skape mer dimensjon i hjulet.


I frontruten har jeg brukt acetat ark som jeg har klippet til og tilpasset ruten. Rattet er metalpynt fra Prima marketing.


Kalesjen er laget i svart Bazzill. Den består av 3 deler som er scoret på hver halve inch og deretter limt sammen. Hadde på mer lim i forkant for at den skulle få riktig form med mer høyde bak enn fremme. Blomstrene er plassert for å skjule skøyten som ikke alltid er like enkel å få pen.


Brudebuketten har fått seg litt hvitt bånd rundt stilkene. Til sløret tredde jeg sølvperler på en metalltråd som jeg laget til som en runding, for å deretter feste på tyll og blomster. 

Håper dere likte min tolkning av Bryllupsbil. Denne her har jeg tegnet og tilpasset underveis. Det har vært ett veldig kjekt prosjekt og inspirasjon er tatt både fra pinterest, bilder fra google av vintage bilen og litt elementer fra mitt kreative hode :) 

<3 Happy scrapping <3
-Margrethe-

7 kommentarer: