fredag 1. april 2016

Bleiekake med barnevogn

Heisann :)

I dag ønsker jeg å vise dere en bleiekake med barnevogn som "kaketopper". Det har jo blitt mer og mer vanlig med såkalte "babyshower" for den vordende mor. Å, det har jo blitt en trend å lage "bleiekake". Denne her har jeg laget på bestilling. Tidligere har jeg laget runde "kaker", men denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på en firkantet versjon. 


Kaken står på en tykk chipboard sheet 12x12 Inch. Denne har jeg kledd med ett stk hvit Bazzill, og kledd med bling for å skjule kanten. Jeg har brukt str 2 i bleier, da jeg synes at bruker man str 1 blir etasjene litt for lave. Det er jo selvfølgelig smak og behag hvilken bleiestr man ønsker å bruke. 


Jeg har laget en barnevogn hvor basen er kartong, kledd med rosa Bazzill. Jeg tok utgangspunkt i rund dies fra Spellbinders der jeg brukte den største rundingen til å lage selve vognen. Klippet ut 1/4 av sirkelen for å skape vognmønster. Festet fast bunnen bare på undersiden av vognen. Og laget trekkspill for å skape kalesjen. Laget også vifter på sidene for å gi vognen ett litt mer spennende preg.  Kanten på viftene er punchet ut med doily punch fra Martha Stewart



Jeg velger å bruke papirsugerør for å lage håndtaket på vognene som jeg lager. Jeg synes de gir en fin effekt og er lette å tilpasse. 


Jeg har brukt hvit og rosa Bazzill rundt etasjene på kaken for å gi den ett litt pent preg. Har stanset ut kantene med samme punchen som jeg brukte på viftene på barnevognen. Jeg simpelthen elsker doily punchen fra Martha Stewart. Den rosa innerste kanten er 2,5 Inch bred før punching, og den hvite kanten er 1,5 Inch før punching.


Jeg synes det kan være fint å kle kaken i cellofan før den gis bort, men det er jo også en smakssak :) Håper jeg kan ha inspirert noen med min "kake". Ønsker alle en fin helg :)

<3 Happy scrapping <3
-Margrethe-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar