mandag 15. februar 2016

Kit-slipp. Februar

Hei. Da er vi kommet til den 15 Februar og det er tiden til nye kit slipp hos Scrapomania. Jeg har fått lekt meg med PL-kitet denne gangen. Og som vanlig har jeg storkost meg. Denne gangen ble det hele 6 sider fra meg.

Men først en video over hva som er i kitet.


Så over til min inspirasjon. og hva jeg har gjort med kitet. Når jeg lager noe av kit, bruker jeg kun av det som er med i kitet, pluss noe basis utstyr som penn, stempelpute og teip/lim. Så her får du virkelig med utstyr til å lage både 6 og flere sider. Det kommer selvfølgelig an på antall bilder og hvilke lommer du bruker:-)

Den første siden jeg lagde er fra en ferietur i 2007 til Sveitz-Østerike-Tyskland og Danmark. Her er vi på en Borg som heter Borg Hochostewitz (tror det var i Sveitz). Jeg bare elsker sånne borger.


Har brukt noen biter fra den grønne bazzilen og overlays'ene. Den gule med smilyene har jeg delt opp i to små. På bildet oppe til hæyre har jeg brukt bare deler av det ene stempelet.


Side 2 er fra samme turen, men nå er vi flyttet oss til Danmark. På Skagens odde. Det er ikke ferie i Danmark før vi har vasset litt ute ved odden i Skagen, der kattegatt møter skagerakk. Vakert sted.


Her har jeg stemplet på wood weeneren (trefigurene) Den stripete overlaysen har jeg delt av , da jeg kun ville ha stripene på denne siden. Brukt en penn til å streke opp litt rundt de blå bazzil arka.


Sidene 3-6 er fra uke-for-ukes albumen min. Jeg holder fremdeles på med 2015, men det går fremover:-) Nå er jeg kommet til uke 22, siste uken i Mai. Denne uken var det mye som skjedde og masse som bare måtte bli med i albumen. Så da ble det noen sider.


Jeg har på alle sidene denne uken tegnet rundt noen av bilda/korta med penn. Jeg syns det gjør så mye ut av seg. på det gule stjerne overlaysen har jeg stemplet rett å overlaysen. Bare pass på å bruk en stempelpute som ikke smitter av, og la det tørke skikkelig før du legger kortet i lommen.


Så var det litt dugnadsarbeid, både i barnehagen og på skolen. Med to påfølgende dager med graving og trilling av bark og grus:-)

Her har jeg laget en shaker lomme med candi dotsene og noen wood weener. 
Bruker fuse toolen til å "lime sammen" lommen etterpå.


Endelig er uka snart over, og vi tar en velfortjent pust i bakken på barnas lekeland:-)


Siste siden er fra hjemmelige hverdagslige gjøremål:-) Syns det er så utrolig viktig å dokumentere hverdagen. Det er jo den det er flest av.


Her har jeg brukt en ny lomme for meg fra WeR memory keeper. Den er oppdelt i 4 lommer i 10*10 cm, og to liggende lommer på 7,5*10 cm. Uvant størrelse til å begynne med, men vet at jeg kommer til å bruke denne mye fremover:-(



 Tusen takk for din tid. Håper du fikk litt inspirasjon. Kitet finner du her i
nettbutikken til Scrapomania, eller på den flotte nye butikken deres i fremmerholen:-)

Til vi sees igjen ta vare på deg og dine. Klem DT-Elisabeth





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar