mandag 1. februar 2016

Hengende uro med hjerter

Heisann :)

Da skriver vi februar i kalenderen og man kan legge bak seg Januar som ofte kan være en tung måned på mange måter. Her i scrapomaniabloggen blir det fokus på kjærlighet frem mot morsdag og valentines dag. Kanskje ikke alle som legger like mye fokus på valentines dag, men jeg tenker at det kan være en fin anledning til å vise noen du bryr deg om å kunne gi dem en ekstra liten oppmerksomhet enten med ett kort, eller noe annet som man har scrappet. 

Jeg blir alltid like glad hver gang noen "bestiller" meg til å lage noe til dem. Denne gangen hadde min mamma ett ønske om at jeg skulle lage noe pynt hun kunne henge i taket sitt på stua. Å, siden jeg allerede har laget en luftballong til henne, falt valget på en uro med hjerter. Engelen i midten er noe min mamma kom med som hun gjerne ville at skulle få være med i kreasjonen. Det synes jeg er bare ekstra utfordrende når man får litt "føringer" i hvordan sluttresultatet skal se ut. 


I midten av uroen har jeg laget en sirkel i tykk papp. I sirkelen har jeg tatt hull i midten for å kunne henge opp engelen og tatt 4 hull til for å kunne henge fast remsene med de hengende hjertene. Sirkelen rundt uroen er laget med kartong og kledd med mønsterpapir fra Kaisercraft- back to basic - black damask. Noe vanskelig å se på bildet under at der henger en remse med hvit blonde rundt underkanten på mønsterarket. Det kommer noe bedre fra på bildet over.



Hver remse har 3 komponenter med hjerter. Å, hjertene er satt sammen av 4 deler av hjerter stanset ut med dies fra Spellbinders. Hjertene har jeg scoret på midten og brettet, for å deretter lime de sammen. Da oppnår man 3D effekten som jeg er så glad i <3. Jeg har brukt Bazzill - dusk til hjertene mine. 


Alle har vel sine favorittprodukter når det kommer til enten lim eller tape. Jeg sverger til Zip dry limet. Denne hindrer at prosjektet ditt bøyer seg og blir skeiv etter du har limet sammen noe, dette er spesielt viktig når man skal lime sammen prosjekter til 3D er min erfaring. 


Jeg legger ved bildet av hjertene ferdig utstanset med diesen fra Spellbinders fra tidligere prosjekt. Denne gangen har jeg brukt det tredje største hjertet. For min del er dies noe som er veldig morro å bruke, og jeg er sikkert ikke alene om å synes det er ekstra stas å ta med nye dies hjem. 


Håper dette kunne bidra til litt inspirasjon. Ingen tvil om at vi har verdens BESTE hobby <3. Gleder meg til å følge Scrapomania over i nye lokaler, og jeg har ikke min miste tvil om at vi alle vil få oppleve like mye scrappeglede og god service der som vi alltid har gjort.

<3 Happy scrapping <3
-Margrethe-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar