søndag 19. april 2015

To enkle tags, steg for steg

Hei alle sammen..

I dag skal vi lage to tags.. mye enklere enn det ser ut til... og så gøy...
(beklager litt dårlige bilder denne gangen ... men pga av speilingen fra "flisene" så ble det desverre bare slik)


Jeg starter helt enkelt med å farge flisene (Tim Holtz fragments som du finner her).. Jeg brukte alkoholblekk på en ink applikator og bare "stemplet" i vei på de flisene jeg hadde valgt ut.. Jeg drypper de fargene jeg vil ha på filten (ink applikatoren).



og resultatet blir slik... så enkelt og så stilig..  Jeg vet at mange av dere sikkert har alkoholblekk liggende hjemme og nå kommer på, ååå ja de er det lenge siden jeg har brukt nå... og så husker du hvor utrolig gøy de er å bruke... 



Men du trenger så klart ikke alkoholblekk for å benytte disse herlige flisene.. jeg har her brukt noe restepapir jeg har liggende, men hva med et bilde av jubilanten innimellom flere fliser.. det kan jo imponere de fleste av oss ikke sant.. mulighetene er uendelige..  Jeg brukte glossy accent for å feste mine.. 
 

og så klipper jeg bare rundt etterpå.. enkelt ikke sant.. 



Du kan også så klart legge flere fliser over hverandre for å skape flere dimensjoner.. kan bringe frem noen flotte effekter.. 



eller som her ta litt alkoholblekk over motivet (på andre siden av flisen)



Jeg måtte også teste litt maling, brukte ink applikator og dryppet noen dråper på den.. for så å stemple flisene.... virkelig kul effekt.. 



og for å ta den enda litt lenger tok jeg alkoholblekk på andre siden av den ene... 



Så nå når flisene mine var klare måtte jeg lage bakgrunn på tagsene.. og dette ville jeg gjøre så enkelt som mulig... Jeg startet med to ulike grønne distress, puten rett på tagsene for å skape liv... og mistet de så med vann... 



Tørker så for så å ta over litt brun distress på ene og blå distress på den andre (bruker nå en ink applikator).. spruter så litt vann over igjen for å distresse litt ekstra... dermed får jeg et ekstra mønster i bakgrunnen .... så så enkelt kan det gjøres.. 



så limer jeg bare flisene der jeg vil ha dem.. og med litt tekst vips ferdig.. 



ordene er fra Tim Holtz sine chit chat.



Håper du fant litt inspirasjon.....


Klem LindaSS












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar