søndag 20. april 2014

Prima Resin boks

Nå sitter jeg her ute i solveggen  og laget ett lite blogginnlegg... jeg har kvikklunsjen og kaffekoppen rett ved siden av og pad'en liggende i fanget... livet er ikke så aller verst... 



Så da over til dagen lille blogginnlegg... jeg har også tatt litt bilder underveis i prosessen jeg tenkte jeg skulle vise dere...og husk alt til å lage det samme finner du i ditt egen stasj eller scrapomania.no

Forklaring til hvert steg for steg bilde står under hvert bilde, siden jeg har vært så lur å gi alle nr. 1-4... hihihi... 


Her (1) ser dere hva jeg startet med, en eske Prima Resin klokker... ååå så herlige disse er... og eskene er minst like stor del av kjøpet som selve innholdet.... herlig ikke sant... Jeg startet med å miste hele (2) esken med vann, malte over med Ferro iblandet litt vann (for å lage en mer maling og ikke pasta av denne)... Jeg valgte også ut en klokke (3) som fikk samme behandling.. Så var det over til misting, første spray var (4) Dylusions brun... på både klokke og eske...


Videre fant jeg ut at jeg trengte mer farger (1) så jeg fant frem en orange og en sort mist fra kalender mistsettene, har du ikke sett disse enda bør du kikke inn her, de er bare super...  Resultatet ble som du ser på bilde 2 og 3... etterpå tok jeg litt gult og sort på klokken..bare bittelitt.... (4)


Neste steg var Metallic Lustre (1), disse er det kanskje mange av dere som har igjen fra kitet de kom i ... litt her og der rundt omkring, påførste med cut n dry. Så fant jeg frem Prima verktøyet mitt (2) og pusset litt over klokken så den ble som på bilde 3.. Neste steg var å ta litt bånd i rundt kantene på hvert hull (4), for å skape litt mer tekstur... 


Så var det bare å finne frem blomster som ble svertet i kantene med distress ink og så sprayet med glimmer mist... (og det fikk også klokken på seg)... litt perler og så bare leke seg i vei... 


Og her ser du hvordan den ser ut ferdig.... ekstra forklaring på hvert "vindu" kommer under her.. 


Det første "vinduet" har klokket kun fått distress walnut stain og glimmer mist dazzeling snow på seg... helt enkelt... 


I det andre vinduet har klokken i tillegg fått litt sort distress paint og walnut stain i vanling ink.. tørket litt her og der og mistet med samme glimmermist... Ordet "lev" er fra Scrapomania sin egen stempelkolleksjon og stemplet på disse herlig metalltagsene fra Tim Holtz... 


Dette tredje "vinduet" er den klokken som er blitt laget i steg for steg som du ser over... 


Og i dette siste "vinduet" så har klokken fått chalk i matt brun samt glimmermisten på seg..... også med en metallbit fra Prima...

Tanken min blandt denne lille titteboksen er å huske å leve hver måned, uke, dag, time, minutt og sekund.... Det er tiden nå som er livet... alt annet er fortid og fremtid..

Da ønsker jeg dere alle en herlig 1. påskedag og håper dere nyter hvert ett sekund... 

Klem LindaSS






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar