lørdag 9. november 2013

Tags bakgrunner

Hei alle sammen..
 
 
Siden jeg kommer til Scrapomania den 7. desember for å holde kurs og demo, så fikk jeg så lyst å vise dere to enkle bakgrunner dere kan lage ... Kurset starter kl. 19 og vil holder det gående så lenge vi orker.. :) All informasjon finner du i bilende lenger nede på siden
 
Den første har jeg laget helt enkelt ved å bruke stempel fra Scrapomania (som kommer snart), embossingblekk, tag fra Prima (som du fikk i prosjektkit for oktober) clear embossingpulver, mists og vann
 
 
Som du ser så vil misten ikke feste seg der jeg har stemplet og tatt på clear embossingpulver.. herlig effekt... Jeg har så brukt masse vann og "kastet" misten på... (eller dryppet).. og sprayet med vann over der igjen...
 
 
Teksten er fra Scrapomania og stemplet med archival... har også tatt på litt glitter embossingpulver i blå toner rundt omkring...
Og da har en bakgrunn ferdig til pynting...eller som jeg kommer til å gjøre med denne... absolutt ikke noe mer.. .for meg er dette nok i seg selv.. :D
 
 
Til min andre bakgrunn måtte jeg gjøre noe annet... men også denne er laget ved hjelp av embossingpulver... jeg har startet med å dekke hele tagen med embossingblekk for så å dekke med embossingpulver (dette er en miks jeg ha laget selv av mange ulike små rester av embossingpulver)..
Over der har jeg smurt en blanding av hvit og blank crackle Paint, tynt lag noen steder, og tykt lag andre steder... Etter at dette har fått tørket har jeg bøyd og vridd litt på tagen slik at deler falt av (og det er igjen gjemt til en senere anledning i ett lite glass)... For å holder resten på plass (siden jeg hadde vridd slik på den) tok jeg ett lag matt gel medium over...
 
 
Som du ser gir dette en litt rustikk vintagefeeling... så denne tagen kommer jeg nok til å pynte i vintage stil... kommer sikkert til å sverte kanter og slikt videre... men akkurat i dag ville jeg vise dere startfasen i noen av mine bakgrunner... og så er det opp til hver enkelt og deres fantasi å ta de videre.... det er jo det som er så moro.. med akkurat det samme arket kan du få tusen forskjellige kreasjoner... det er bare å leke seg frem..
 
 
Under her kommer litt info om kurset jeg skal holde 7. desember.. det er fortsatt noen ledige plasser... så vil du bli med så finner du meg på facebook som Linda Sandblåst Skotheim.. bare send meg en melding... Dette blir utrolig moro, jeg gleder meg i alle fall...
 
(trykk på bildene for å se de i større skala)





med ønske om en super helg til dere alle...
 
Klem LindaSS
 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar