torsdag 21. februar 2013

Metallic gelatos tag

Hei hei alle sammen..


Da skal jeg gjøre et lite tappert forsøk på å lage ett innlegg i vår splitter nye blogg.. så spennende og morro ikke sant.. Nå kan vi i DT få vise dere flere bilder, mange herlige linker.. skrive tips og forklare det vi ønsker ... Dette blir morro det er sikkert..


I dag vil jeg vise dere en tag, ja det var vel en stor overaskelse for de fleste at det kom en tag fra meg.. hehehe... Til slutt i dette innlegget vil det komme ekstra informasjon om de produkter jeg har brukt samt en link rett inn i butikken..


Til å starte med så tok jeg på gelatos metallic som jeg smurte utover med hjelp av en pensel.. Deretter tok jeg en Dylusionsstensil og påførte light modeling paste. På to hjørner bare "dabbet" jeg på litt av pasten med palettkniven min


IMG_3775

Når modeling pasten er tørket påførte jeg ett nytt lag med gelatos metallic som jeg så brukte en pensel med litt vann på til å smøre utover  (i pakken med metallicgelatosene får du med en pensel som er suveren til dette)..


IMG_3776

Så tok jeg på ett tynt lag med Mod Podge glitter (den er så flott).. og sjekk den herlige metallicen som gelatosene har gitt til tagen da.. helt herlig nydelig.. Jeg bare elsker disse små fargesterke små stiftene.. de er så herlige og morro å jobbe med..


IMG_3777

Her ser du hvordan tagen ser ut nå som ett tynt lag med mod podge glitter er påført.. og vær ikke redd den tørker helt klar (jeg ville bare vise dere at den er melkehvit før den tørker.. )


IMG_3784

Og nå er tagen er ferdig tørket og pyntet.. båndet er også farget med gelatos..
Til å pynte med har jeg brukt en blomster fra Engraver serien til Prima (jeg bare elsker hele denne serien, tom med pakningen bruker jeg... ååå så herlig og har ellerede bestilt meg nytt av noe jeg har brukt opp) Klokken og det sorte båndet er også fra Prima. Resten var bare noe småtterier jeg hadde liggende.. Metallbiten som er der er også farget med gelatos i den lyseste (fersken) og sort og så ett tynt lag med matt gel medium (kjempekul effekt)


Så skal dere få litt informasjon om produktene jeg har brukt


Mod Podge glitter, ett herlig gel medium som gir en nydelig og super glitterfinish på ditt produkt. Mod Podgen fungerer også som en sealer og gjør at det som er under forblir akkurat likt samme hva jeg tilfører på toppen..
Gelatos er herlige små fargesterke små stifter, myke kremede pigmentstifter, som du kan blande både med og uten vann. De kan også brukes til å lage din egen mist, bakgrunner på AJ osv osv.. Jeg bare elsker disse små stiftene, de kan brukes til omtrent alt.
Light Modeling Paste, dette er en lettere versjon av vanlig modeling paste.. og den er fatisk letter i både konsistent og vekt.. Den smøres lettere utover og gir ett ferdig uttrykk som har ett mer transparent utseene (uten å være gjennomsiktig).  Så navnet sier alt en lettere variant av vanlig modeling paste, og jeg kommer aldri til å klare meg uten verken den ene eller den andre.. Modeling Paste er jo herlig til å skape struktur og liv i det du lager.. bygge opp og gi helt nye dimensjoner.. sammen med stensiler gir den hvilket som helts prosjekt  noe helt nytt og unikt..
Under mixed media fanen i butikken finner du masse herlig til å kose deg med for å lage dine egne bakgrunner og prosjekter.
Og så må jeg bare si ett ord om Prima Engraver serien... WOW... den er bare rå... og bilder greier aldri å vise hvor knall den egentlig er.. her er det bare løp og kjøp for denne ryker fort..


Da vil jeg bare si tusen takk for at dere kikket igjennom dette første blogginnlegget og håper dere fikk litt inspirasjon..


Klem LindaSS


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar