onsdag 18. januar 2017

Lek med disstress ink

God morgen. I dag har jeg tenkt å prøve noe nytt. og jeg har lekt meg med Distress ink fra Tim holtz. Jeg har laget to kort der jeg har laget bakgrunnene selv. Alt jeg har brukt til bakgrunnene er stempelputer i forskjellige farger og dabber/sverter, den runde.


De små stempelputene er perfekte til å ha med på treff og scrappekvelder. Og de er perfekte til å prøve ut en farge, om du liker den eller ikke. Før du eventuelt kjøper en stor.


Hvis du vil ha sol eller måne på bakgrunnen din, Lager du en runding i papir med teip på baksiden. Du kan fint bruke en svak dobbeltsidig teip, så lenge du klarer å ta den bort etterpå uten og ødelegge papiret. Teste på en bit først kan være lurt.



Fargene jeg bruker i dag er :
Dried marigold, Mustard seed og Milled lavender.


Jeg lar sverteputa ligge under boksen, på de små stempelputene for da vet jeg hvor jeg har de.
Putene til de store stempelputene har jeg laget meg ett fargekart med en bit borrelås, 
der jeg fester putene.



Så er det bare og påføre farge, litt og litt i gangen, med sirkelbevegelser. 
Begynn hele tiden ved en ytterkant og jobb deg innover. 
Jeg begynte med de lyseste fargene først og tok de sterke orange/gule til sist. 
Aller sist tok jeg på fiolett for å lage skyer.


Nesten ferdig. 
Bare og ta bort rundingen og sverte litt over så den passer inn.


Så er det på tide og stemple på ett motiv.


Og sånn ble kortet ferdig. Montert på en enkel blå bazzil og en liten tekst på. 




Det neste kortet har jeg brukt flere farger og pyntet litt mere.
Dette var mitt første forsøk på denne teknikken.
Her begynte jeg også med de lyse fargene først.

Fargene jeg har brukt er:

Shabby shutters, Fired brickTattered rose


Her brukte jeg en svart penn og tegnet på noen fugler og markerte bakkene litt. 
Brukte det samme stempelet fra Marianne design, stemplet flere lag uten å tilsette ny farge.



Det var min lek for i dag. 
Håper du fikk litt inspirasjon til å prøve deg på noe nytt.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar