onsdag 10. august 2016

Scrapping i bilen

God morgen. I dag har jeg lyst å vise dere noen enkle bursdags kort. 
Og ikke bare 1 men hele 15 stykker.
Jeg handler en del hos scrapomania, hele tiden, faktisk ;-) 
Og av og til så man bruke opp litt av alt man har liggende.


Det er også litt av historien bak lagingen av alle disse kortene. Det har jo hvert sommerferie, og vi har hvert på 2 småturer denne sommeren. Etter den første turen hadde jeg skikkelige scrappe abstinenser, og på den uken vi var hjemme laget jeg mer enn noen gang før. Kreativiteten var stor og inspirasjonen på topp. Men så kommer dagen da vi skal ut på neste lille tur, og jeg får helt panikk. Reise fra scrappingen NO!!! Nei det går ikke an. Det må da gå an å scrappe i bilen. Det er jo gubben som kjører, og jeg hater å kjøre bil langt. Og nå skal vi helt fra Ålesund til Oslo!!! IIIIK!!!

Og til alle dere som har tenkt samme tanke, kan jeg no fortelle at det går an. Det går veldig godt an. Så hva trenger man for å kunne scrappe i bilen? Jo du trenger ett godt system og minimalt med ting. Også trenger man ett hardt underlag til å ha i fanget.


Jeg fant frem ark og forberedte bazzilen hjemme før vi reiste. 
Samlet noen blomster og bling/pynt i en pose, og lim, teip, saks, stempelpute og skjærebrett.
Så var det bare og fordele alt i bilen sine bur og gulv, og jeg var klar til tur.


Det blir selvsagt bare noen enkle kort på en sånn tur. Men jeg er selv veldig fornøyd med min produksjon på denne turen. Og vet at jeg heretter kommer alltid til å ta med meg scrappesaker på lange bilturer. Så sant det ikke er jeg som kjører da ;-)


Kidsa i baksetet var også godt fornøyde på turen. 

Men nok prat, og over til hva jeg har laget. 
På vei nedover ble det litt ungdomskort med bruk av noen gamle utklipps ark jeg hadde liggende. 



Denne blokken med topperser, er fin til å lage barnekort av

 En liten sommerfugl, noe bling og litt blomster. Er ikke så mye som skal til alltid.


De passet midt i blinken til å ta med på biltur.


Jeg hadde noen utstansede figurer liggende, som jeg tok med. 
Når man har med seg lite, blir man veldig kreativ.


På vei hjem igjen ble det litt mere barne kort. 
Men med 5 barn i huset, 3 av de under ungdomskole alder, så går det en god del kort på ett år.




 Doilier må jeg selvfølgelig ha med.


















De 2 siste korta, måtte jeg gjøre ferdig når jeg kom hjem, for da manglet jeg noen småting som bånd og alkoholblekk (brukt på knappene). Man kan jo ikke ta med seg alt på tur heller :-)


 Det var dagens inspirasjon til dere. 

Er det noen flere som vurderer å ta med scrappesakene på biltur, 
eller har du kanskje prøvd det selv? 
Det er ihvertfalt fullt ut mulig :-)


2 kommentarer: