lørdag 4. juni 2016

Bryllupsinvitasjon og bordkort

Heisann :)

Denne gangen er det min tur til å vise mitt bidrag på Cathrine sin utfordring til oss i designteamet om å lage en bryllupsinvitasjon og ett bordkort i matchende stil. Det er jo slik at noen bryllup er store og andre små. Skal man lage invitasjon til ett bryllup som ikke har så mange gjester, kan man jo legge seg litt mer arbeid i hver enkelt invitasjon. Så jeg har laget en invitasjon som kanskje passer seg best til ett bryllup som ikke krever så mange invitasjoner.



Jeg begynte med ett enkelt grått Bazzill ark og bygget det opp med lag på lag av forskjellige ark. Brukte hvitt BazzillBazzill silver foil og mønsterark fra Papirdesign - hell og lykke - lykkelig grå. Alle kantene er svertet med Distress ink - Tim Holtz. Diesen med duene er fra Amy design. Jeg har svertet de litt med distress ink på kantene. Har knyttet fast bånd med påskriften "invitasjon" og festet en blomst over.


Kantene på kortet har jeg stanset ut med Martha stewart - doily punch. Har stanset ut 4 stk og limt sammen 2 og 2 for å få en penest mulig kant både inni og utenpå kortet. Har festet fast magneter, slik at kortet holder seg lukket av seg selv. 



Bildet ovenfor viser hvor selve teksten til invitasjonen skal stå. Der kan man enten velge å skrive for hånd, eller skrive det på datamaskin og printe det ut og lime det inn i invitasjonen. Jeg foretrekker det siste alternativet da jeg synes det absolutt blir penest. Har limt på hjerter i hjørnene for det lille ekstra :)


Bildet over viser baksiden av invtasjonen.


Det er ingen hemmelighet at jeg elsker papirsugerør, og jeg tviler på at jeg er den eneste :p Til bordkortet har jeg laget ett staffeli av papirsugerør. Jeg fant ingen som passet, så jeg sprayet noen med sølvspray, klippet de opp og limte sammen til staffeli.


Selve navnekortet er bygget opp på samme måte med "lag på lag" som invitasjonen. Og navnet er maskinskrevet og printet ut. Blomstrene er fra Papirdesign.


Bildet ovenfor viser baksiden på staffeliet som er limt sammen.


Bildet ovenfor viser diesen fra Amy design. Denne var bare helt nydelig, og jeg vet at den kommer til å bli mye brukt.

Håper dere likte mitt bidrag. Alle invitasjoner og bordkort som vi i designteamet har laget, blir å finne i den fysiske butikken til Scrapomania. Så ta gjerne turen innom for å se våre bidrag :) Ha en fortreffelig helg alle sammen :)

<3 Happy scrapping <3

-Margrethe-

1 kommentar:

  1. Hei. Dette var et pent og lekkert kort. Har du tutorial på dette, hvor jeg skal brette osv.
    Hilsen Mona Rønningen

    SvarSlett