søndag 8. mai 2016

Teleskopkort med Tilda

På Pintrest finner du mange scrapping-ideèr, og jeg kikker ofte etter ny inspirasjon der. I det siste har jeg sett mange kort som de kaller teleskop-kort, og det hadde jeg lyst til å prøve meg på!

Resultatet ble et vårlig kort med Tilda som motiv. Kortet er veldig enkelt i utførelsen fordi jeg ville ha fokus på motivet og teknikken.




Enkelt forklart, er et teleskopkort et kort der du deler opp motivet, for så å sette det sammen igjen i stigende nivå med limputer, enten fra senter eller ytterkant. Jeg valgte å lage et der nivåene stiger fra senter, noe som er med på å lage dybde i motivet.

Her ser du bedre de ulike nivåene i motivet

Mønsterarkene jeg har brukt, er fra Maja design, og finnes i serien Enjoying the outdoors.  I tillegg har jeg brukt kartong fra bazzill i fargen vanilla som kortbase.

Tilda er fargelagt med copics, og i tillegg har jeg forsøkt meg på å lage bakgrunn med spraybrush teknikk. Øvelse gjør mester! :)

Hårbåndet og kjolen til Tilda har fått en touch av glitter med Zig - pennen min, og rundt rammen har jeg brukt glitterlim fra Stickles.




Til å stanse ut ovalene og rammen, har jeg brukt dies fra Spellbinders, men du kan bruke hvilke dies du ønsker, så lenge du har den i ulike størrelser. Det er også fullt mulig å bruke saks/skalpell, men dette krever at du er stø på hånda :)


Diesen "Gratulerer" er fra Papirdesign, og er stanset ut to ganger for å lage skygge. Den bakerste er stanset ut i grønn bazzill foil, mens den fremste er stanset ut i mønsterark fra Enjoying the outdoors.





Ha em finfin søndag!

Klem fra Ingvill




1 kommentar: