lørdag 23. april 2016

Vintage skrivemaskin med oppbevaringsrom

Heisann :)

For en tid tilbake fikk jeg en utfordring av Cathrine om å lage en Vintage skrivemaskin ala noe av det hun hadde funnet bilde av på pinterest. Søkte opp litt forskjellige varianter selv, og har da kombinert forskjellige elementer for å skape min versjon. Jeg har også laget ett oppbevaringsrom i denne, slik at den faktisk kan komme til nytte. Kan jo fylles med alt fra bånd til stempel, eller en gave om man det vil :)


Basen på det meste jeg lager er laget med stabil kartong. Denne er ingen unntak. Jeg har i tillegg benyttet meg av mange av de fine mønsterarkene fra Pion design - scent of lavender kolleksjonen. Der er bare sååååå utrolig mange fine mønsterark å velge i. Har også brukt litt rosa Bazzill og til "space" knappen har jeg brukt glitter ark silver - american crafts. Jeg ELSKER det sølv glitter arket!! Det drysser ikke, noe som er ett virkelig pluss i min bok :)


Jeg laget lokket først, slik at det ble lettere å kunne tilpasse hvor stor underdelen skulle være. Jeg har ikke benyttet meg av noe spesifikke mål, så har igrunn bare tilpasset underveis. 


"Tastene" har jeg rullet sammen og limt sammen 1 for 1. Det tok jo sin tid, men jeg liker jo litt pirk arbeid jeg da ;) For å lage rundingene på toppen har jeg brukt en 0,5 Inch runding punch fra ek success. Den var bare helt genial. Bilde av den kommer lenger nede i innlegget.



Ett av mønsterarka fra Pion design- scent of lavender hadde en type "skrift" på, å denne synes jeg passet perfekt for å imitere det som er skrevet ut på skrivemaskinen. 


Tannhjulet som er festet fast på hver side av rullen, er fra en 4 pakning med dies fra Joy! Bilder av alle 4 diesene utstanset vises lenger ned i innlegget.




På bildet over vises oppbevaringsrommet som skjuler seg under lokket på skrivemaskinen.





Håper dere likte min tolkning av en vintage skrivemaskin. Ønsker alle sammen ei god helg :) Og selvfølgelig en ekstra god scrappehelg for de som er så heldige å være på Scrapomanias scrappetreff i Geiranger denne helgen :) Kos dere masse!!

<3 Happy scrapping <3
-Margrethe-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar