fredag 13. november 2015

Hva er Brusho?

Heisann.

I dag har jeg laget et lite innlegg om Brusho. Brusho er tørre, små kort av maling som reagerer når du tilsetter vann.
Det er mange måter å bruke Brusho på. Du kan drysse det på dine prosjekter og spraye på vann, blande det med vann og male med det, tilsette det i forskjellige medium for å tilføre ønsket farge, og mye annet. Hvor mye vann du tilsetter påvirker fargen.
Brusho kommer i små plastbokser. Du kan åpne lokker og drysse ønsket mengde fra boksen sånn, eller du kan stikke hull i lokkere for å drysse ut korna. Fargene viser ikke utenpå boksene, så det kan være greit å merke boksene selv. 

Det er veldig greit å jobbe på Ranger non stick craft sheet. På det kan du grise så mye du vil, og så vaske lett av med våtserviett. 
Jeg brukte akvarellpapir for å merke boksene.
-Trykk papiret mot lokket av boksen, så får du avtrykk av en perfekt sirkel.
-Klipp ut sirkelen.
-Lag hull i lokket med en skalpell.
-Dryss over litt brusho.
-Spray med vann.
Tørk med varmepistol og lim sirkelen på lokket.


Så Vil jeg vise dere en enkel måte å bruke Brusho til å lage en bakgrunn for LO.
-Velg en farge som passer prosjektet ditt.
-Dryss en liten mengde på ditt Craft sheet.
-Spray med vann.
-Bruk et akvarellpapir i ønsket størrelse.
-Dypp det i Brushoen.
-Tørk med varmepistolen.
Gjenta prosessen så mange ganger du vil til du får en fin bakgrunn.


-Dersom du ønsker å lage slike "splæsjer", så bruker du pipette til å trekke opp maling.
-Trykk på pipetten og lag flekker.
-Tørk med varmepistol.


Her har jeg laget en annen bakgrunn i blått. Jeg har latt malingen renne litt før tørking.


Her er et eksempel på litt enkel pynt.
-Dryss brusho gjennom en stensil og sprut vann. Jeg brukte to farger her.
-Finn frem klart embossingpulver og versamark (limpute til embossingpulver)
-Dryss over litt glitter sammen med embossingpulveret.
-Smelt med varmepstolen. Ha på embossingpulver til det dekker helt.
Voila! 


Sånn ble min layout, pyntet med diverse pynt fra Scrapomania.

Jeg håper du fikk litt inspirasjon her. Spør dersom du lurer på noe.
God helg!

Klem fra Rannveig K.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar