søndag 22. mars 2015

Umbrella man tag

Hei alle sammen..

I dag vil jeg vise dere en tag jeg har laget ved bruk av embossingfoldere, mister, metallic lustre, leather papir (papir som tåler en del misting), umbrella man fra Timmern, high impakt maling, metallpynt fra Timmern, glaze og distress ink.. 


Jeg startet med å kjøre papiret igjennom mine to valge embossingfoldere (en fra cuttlebug og en fra Tim Holtz), rev litt i disse og limte de på en str. 8 tag.  
Så var det å starte mistingen, jeg brukte tre ulike glimmer mister (after dark, tattered leather og stone) og to glaze (satchet og caramel).. Bruk gjerne farger som du føler passer deg, her er ingen feil og ingen rett.. 


Tørket så og brukte distress ink (sort) rundt kantene.. fant frem metallic lustrene som vi fikk i et prosjektkit for en stund siden.. brukte sølv lustre på ene siden og copper på andre siden..  Malte så umbrella mannen med sort high impact maling (sort maling med mye pigment, kan gjerne bruke sort gesso).. Mistet så over mannen med en glimmer mist med gull glitter i (det er glitteret som blir visende)..

Så var det bare å lime på de to metallpyntene og vips ferding... :D 


Håper du også fikk lyst å prøve litt, i nettbutikken finner du masse mister og embossingfoldere...og kanskje har du også et par stykker i din egen beholdning som lengter etter å bli brukt.. :D  Her kan du mikse alle de ulike embossingfolderen med hverandre og skape ditt eget unike utrrykk.. :D

Klem LindaSS



1 kommentar: