onsdag 12. november 2014

Pop-up

På min stadige jakt på nye bretteteknikker, har jeg denne gangen laget et pop-up kort til en prinsesse. Jeg fallt sånn for desse nydelige prins og prinsessepapirene fra papirdesign, og sikret meg en liten bunke av kvar sort i serien.
Jeg brettet kortet med rosa bazzil og dekorerte utsiden med bl.a dette papiret her med kroner på. Det andre er også fra papirdesign men av rester jeg fannt i restekassa.
Sommerfugl chipboard  embosset med lavender zing og glitret opp med modpodge sparkle.



Når du slipper taket på kortet så folder det seg ut til en eske.
Her er det bare å bruke fantasien og jeg har koset meg med diesene mine på denne.







På ''bakveggen'' har jeg stanset ut et landskap fra memory-box, og en liten sol.
Sommerfugl dies fra Joy har jeg klippet til så den passet i lengden på boksen.
Marianne design sin prinsessevogn, har også blitt tilpasset og blitt glitret opp med denne fantastiske glitterpenselen: ANBEFALES!!
På fronten har jeg stanset ut blomster og palme og punchet opp noen blad.

''Prinsesse'' er tatt fra baksiden på kronearket og litt krystaller har jeg pyntet opp med litt forskjellige plasser.

Dette er en bretteteknikk jeg tror barn kommer til å elske. Kortet har allerede måttet blitt plassert i høyden, da min tre-åring stadig spør om vi kan ''sprette''opp  kortet så prinsessevogna kan komme frem;)


Håper dette kortet bringte frem inspirasjon til å ta fram diesene eller andre ting du har rundt om i huset og prøv dere frem til et morro brettekort dere også;)

Mvh Kitt Jorunn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar