tirsdag 2. september 2014

Mixed Media tag

Hei alle sammen..

I dag vil jeg vise dere en skikkelig mixed media tag, og alt du trenger finner du så klart i nettbutikken scrapomania.no..



Første steget mitt var å miste litt på osteklut, for så å lime den fast til tagen med hjelp av gesso. glazing gloss og crackle paint...  Når jeg var ferdig å "limt" sprayet jeg litt mer med de to lyseste mistene mine...  Det er det som er så greit med å kjøpe glimmermister i kit, de harmonerer så perfekt at man slippe å tenke...bare å spraye... 


Når bakgrunnen min var tørket fant jeg frem diverse blomster, perler, metall og mer... brukte gel medium og bead gel til å lime fast med.. bead gel brukte jeg masse av her og der også, de gir en utrolig flott effekt, og så henter den opp litt av mistfargen så du får en transparent utgave av misten din.. 


Slik så det ut etter at jeg hadde herjet med alt sammen.. perlene bare strødde jeg over og lot de bli der de stoppet..  Jeg liker å bruke glassperler da disse tåler varmepistolen etterpå.. plastperler har en tendens til å smelte...  I butikken nå får du en herlig pakke med hvite glassperler i forskjellige størrelser, til en veldig billig penge... disse er helt herlige... 


Så var det en ny runde med alle mistene, bildet under er omtrent halvveis i mistingen..


Siste steget mitt var å bruke silksmaling.. og siden jeg hadde valgt ett mistsett som gikk i gull, brunt og grønt så var det naturlig å velge det i silks også... 

Jeg valgte meg en gull og olive green, i tillegg tok jeg en dash olive green og blandet i litt Primary Elemements Nutmeg... Malte litt her og der, og litt mer her enn der.... hihihi.... dvs bare lek og gjør som fingrene vil.. følg gleden av det å male... 


Og til slutt var tagen ferdig, full i mediums og herlige saker... nesten som ett lite bilde til å henge på veggen.... 


Så da håper jeg du fant litt inspirasjon og får lyst å leke deg litt du også... husk alt finner du så klart i nettbutikken eller butikken på Moa i Ålesund.. 

Klem LindaSS


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar