lørdag 27. september 2014

Kort med gavekort i.

Hei på dere.

Her i Ålesund er det litt av et ruskevær. Det blåser og bøtter ned i strie strømmer. Da er det fint scrappevær. Jeg har laget et guttekort jeg ville vise dere. Guttekort er ikke alltid like enkelt synes jeg da jeg er fryktelig glad i blomster, blonder og perler på kort ;-)

Dette kortet skulle være til en kar som ble 30år, og som skulle få guttetur i bursdagsgave. Dermed måtte jeg prøve å lage et slags gavekort der dette ble formidlet. Et innmari morsomt kort å lage syns jeg, og det blir nok ikke siste gang jeg prøver meg på denne type bretteteknikk.


Her har jeg tatt utgangspunkt i et motiv fra et klippeark fra Studiolight. Mønsterarket er fra Kaisercraft, og filmstrip/foto er også herfra. Foto er festet med en klype fra Tim Holtz. Jeg har rufset alle kantene på kortet for at det skal se litt slitt og røft ut. 



Jeg har brukt en dies fra Joy Crafts til å stanse ut tannhjulene, og festet i en liten brads. Det kobberfargede tannhjulet er i metall og kommer fra Tim Holtz Idea-Ology. Bokstavene er også herfra.


Her er innsiden med skrivefelt til hilsen og den lukkede konvolutten med "gavekort" i. Denne er brettet og limt slik at når man åpner opp skyver den seg frem, og man kan plukke ut det som ligger i. Her har jeg brukt samme mønsterark og tannhjul som på fremsiden. Bursdagsordene er rub-ons fra Staz. Thickers fra American Crafts.


Ønsker deg en fin helg videre!

Hilsen fra Marie. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar