fredag 21. mars 2014

Steg for steg bakgrunn tag

Hei alle sammen..
 
Som mange av dere vet så er tags og misting en av mine store favoritter.. og med de nye tagsene fra Prima så åpnet det seg enda en ny effektverden for meg... Den vil jeg meget gjerne vise dere litt av her i dag..
 
Her ser dere den bakgrunnen jeg vil vise dere fremgangsmåten på i dag...
 
 
Jeg startet helt enkelt med en tag fra den herlige tagpakken fra Prima (du får 48 tags i en pakke) og stemplet ett av de nye herlige stemplene fra Joy vilkårlig på hele bakgrunnen.. og som du ser brukte jeg blekket som var på stemplet... Jeg stemplet med Archival blekk.. 
 
Neste steg var å finne frem mistene mine, ett par fra Lindy's og noen fra kalenderkitmistsettene (oi det ble ett langt og nytt ord).. Jeg brukte også ink potion og vann.. Jeg mistet, dryppet og kose meg glugg... brukte varmepistolen for å tørke og papir for å ta vekk litt av misten der jeg ville at mer av stempeltrykket skulle komme frem.. Mens tagen enda var litt våt i katene raspet jeg dem opp.
 
 
Siden denne tagen har en glatt overflate kan vi lett få misten til å slippe igjen, dette måtte vi jo benytte oss av.. Så jeg bøyde tagen her og der (merk jeg brettet den ikke, bare bøyde), dette gjorde at misten slapp tagen i noe som ligner sprekket... herlig effekt ikke sant... For å sikre att resten av mistene mine ville sitte fast der de skulle tok jeg ett strøk med matt gel medium over, jeg brukte matt for det var den effekten jeg ville ha.. vil du har mer glans kan du bruke glossy gel medium
 
 
Så var det bare å pynte litt... jeg lagde meg en sløyfe med min bow it all, klippet ut motiv fra en bit av ett resteark fra Prima jeg fant i bunken min, ord fra Tim Holtz og masse mod podge glitter..
 
 
Hug Snug båndet har fått mister og gel medium glitter på seg..

 
Da gjenstår det bare å ønske dere en herlig helg..
 

 

 


1 kommentar: